Sparar för ett boende utomlands

lördag 29 juli 2017

Uppföljning av vecka 30, mitt i sommaren!


Jaha, då har ännu en vecka passerat, nu bara 1 vecka kvar till semester!
Inte någon kul vecka för pengamaskinen medan Nya boende klarade sig bättre

Det verkar lite som humöret på marknaden blivit sämre, och det går ner mer
i Sverige än andra länder som Dax och Dow.
Men klart är ju att värderingarna på en del aktier varit högre än vad de visade på
rapporterna v29. Investor åkte dessutom på stryk när AZN rasade!

I Pengamaskinen tog jag ett beslut att vilja ha minsta innehavet runt 5%, och det
innebar att jag sålde Axfood, kommer ev plocka in den igen, när jag redo köpa
ordentligt. Istället plockade jag in lite mer Kinnevik.
Värdet minskade med 2,6% och ligger +7,6% för 2017

I nya boende portföljen gick ner 0,6%, vilket ju var ok.
Mest beroende på att SCA gick upp och tog upp nedgångar från de andra kompisarna :)

Nu helg och skönt och lugnt här, med att spana in simning, F1 och kvartsfinal EM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar