Sparar för ett boende utomlands

lördag 8 juli 2017

Första veckan på det nya halvåret avslutad :)

Verkligen stora köp HM ägaren Stefan Persson gör, undrar hur han tänker,
han får ju ut 5-6 miljarder i utdelningar, borde ju räcka...

Så mycket pengar har jag inte förstås, men nöjd med pengamaskinen som
gick upp 0,8%. Dessutom sålde jag Axfood och köpte Telia, lite spekulation på
att Cevian går in i Telia, ett impulsköp alltså, får se hur det går... :)

Nytt boende portföljen backade 2,3%, inte kul men mest beroende på Latour som
påverkar utvecklingen mycket.
Gjorde en ändring, sålde Bravida och köpte SCA, jag vill äga skog helt enkelt.
Mitt jobb gör jag får allt svårare ha koll och tid med börsen på dagarna, så blir
allt större och stabilare ftg i bägge portföljerna. Funkar bra i Pengamaskinen!

De mindre bolagen äger jag via de portföljer jag köper i på Aktieinvest,
som är det jag månadssparar i med 20% av nettolönen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar