Sparar för ett boende utomlands

fredag 4 augusti 2017

Kul börsvecka, men fick en påminnelse om att göra kul saker så länge man!

Nu har jag äntligen semester, och beroende på jag lever själv, så har jag för första
gången på väldigt länge, inget planerat. Blir nog kul och lugnt och skönt.
Det är ju friidrotts VM någon vecka eller så :)

Stora pengamaskinen gjorde mig glad igen, steg med 2% och devis tack vare HM
Alla aktier i maskinen är på plus trots avskiljning av utdelningar :)

Nytt boende portföljen steg mkt till hälften beroende på uppgång i aktier,
och hälften på månadsinsättningen i Aktieinvest!
Så portföljen steg 7,6% så nu kan det bli mer investeringar i nya boendet :)
Frågan om jag ska tänka på kul saker eller standard ökning...

Vad var det för påminnelse jag skrev om i rubriken?
En av mina underställda fick åka ambulans med smärta i bröstet och domning i en arm.
Nu mår han ok, men testningar pågår på sjukhuset!
Så detta och andra saker kan hända oss alla, så gäller göra roliga saker, och inte
bara spara.
Jag förstår inte dom som tävlar att spara mest % på lönen!

2 kommentarer:

  1. spara alltid 30% av lönen, så kan jag njuta av livet ändå, utan och snåla.
    kommer i uppgångar och nergångar.. ( som denna vecka )
    för om 10 år kvittar det om man köpte för 3-5 kr billigare eller dyrare nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för kommentaren :)
      Jag sparar också 30% men 10% av dessa är till buffert på räntekontot.
      Och visst är det så att om man kör månadssparande så köper man ju både dyrt och billigt!

      Radera