Sparar för ett boende utomlands

lördag 1 juli 2017

Ny vecka avslutad liksom första halvåret 2017!

Inte klokt vad tiden rusar fram, oj låter ju som mina föräldrar när jag var liten...:)
Men som vanligt tänker jag att när våren börjar ska jag tillvara på den och njuta
av värme och fint väder.... Och nu är det 1 juli...
Det har i och för sig inte varit jättebra väder, men vart har tiden tagit vägen?
I detta läge får jag kanske inse jag trivs och därför går tiden fort! :)

Jaha, hur Nytt boende portföljen gått då? V26 gick den ned 2,4% tyvärr!
Blir inte något biljardbord strl normalt nu... :(
Men om jag tittar på utfallet första halvåret, så har den gått upp 18,3% :)
Innebär jag spöat index hyfsat!

Den klart större och lite klumpigare Pengamaskinen gick ned 3,3%
vilket är mycket pengar, dock gick HM upp och hade hyfsad rapport, så blir
kvar i portföljen. Och kvar är att få in utdelning motsvarande 1 netto månadslön :)
Men på halvåret gick den upp bättre än index, 11,3% :)

Så nu alltså hälften kvar på året, får hoppas börsen går fortsatt bra och
att den gamla kroppen mår bättre då! :)

2 kommentarer:

  1. ja man har blivit bortskämd med uppgångar, sved ju att se tappet, men i längden så blir det bra, ta in 10 000kr efter lön och tappade hela summan i veckan... fast får ju mer i utdelningar i många år

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, kommer du inte ihåg Brexit måndagen med -8,5%, då är denna dipp inget :)Och visst, ränta på ränta effekten hjälper oss!

      Radera