Sparar för ett boende utomlands

lördag 15 juli 2017

Sommaren här och lite av och till med väderläget, lite som börsen som
går upp och ned i veckorna.

Jag var och slog ett par hinkar på golfbanan (Träning alltså) vilket man måste göra.
Det slog mig att man kan koppla det till hur man köper aktier :)
Om man tränar, är det samma som att man analyserar företagen innan köpa, medan
om man tränar för lite så köper man efter andras analyser, eller magkänsla...
Jag personligen är närmare den senare, vilket passar mig och mitt liv,
och går hyfsat eftersom jag slagit index sedan 2011.
Hur fungerar ni?

Nå, hur gick mina Pengamaskin och Nytt boende portföljerna och blivit förändringar?
I nytt boende portföljen var det inga förändringar och den steg 2,5 %, så nu kan det bli
AC i några rum på kommande lgh/radhus i södra Europa :)

I pengamaskinen till höger så sålde jag Telia efter en vecka, ett typiskt köp med magen..
Såg Didner köpt in sig hyfsat stort, och då tror jag inte Cevian går in och blir då ingen
Gardell effekt. Köpte istället lite Axfood och passade på att öka i Skanska igår,
kan bli mer köp om den sjunker vidare.
Den gick upp 0,9% i veckan i varje fall :)

För mig som lever ensam och är lite sportintresserad, så är det F1, Wimbledon
Tour de France vilket blir kul och spännande :)

Trevlig helg, och semester för er som har det, tex lärare :)

2 kommentarer:

  1. Fina köp :) Såg att Fredrik Lundberg köpte Skanska på betydligt högre nivåer för ett tag sen. Även om Skanska vinstvarnar tror jag det kan bli ett bra köp på sikt. Gällande Telia så avstår jag. Ha en trevlig helg du också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tror Skanska är ett väldigt bra köp på lång sikt, liksom de jag har i pengamaskinen!

      Radera