Sparar för ett boende utomlands

fredag 21 juli 2017

Tråkig vecka för portföljerna!

Ja, nu har det gått ännu en vecka, fullproppad med rapporter från de stora
börsbolagen, och gissar deras ledningar nu har semester.
Atlas och Nordea kom in med bra rapporter men sämre än förväntat,
bättre än väntat kom Tele2.
Enda ändringen är att jag ökade lite i Skanska, bra orderportfölj för Skanska!
Pengamaskinen minskade med 2,5% och lite mindre ner än index i varje fall!'

Inwido och indirekt Assa Abloy som drog ned Latour var inte snäll mot
Nytt boende portföljen, som backade hela 5,7%, blir inge AC nu som var
möjlig förra veckan. :(

Två veckor kvar tills jag får semester, och dessa veckor är jag även
ställföreträdare för min chef och hans chef, samt för flera kollegor,
men även två underställda chefer. Pust! Får hoppas inga problem dyker upp!

Imorgon ska jag till Båstad och kolla tennis, där jag ska möta en aktieintresserad
kille som jobbade i min organisation, när jag jobbade i Blekinge.
Vi har haft kontakt via sms och telefon, men inte träffats på ca 10 år, så
det ska bli jättekul!!!

Ha en trevlig helg !

4 kommentarer:

  1. ja en tuff vecka var det, och i dag åkte Intrum på en rejäl smäll med..
    Men det vänder än dag..
    Kul att träffa någon och små snacka aktier med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så att de vänder upp, frågan är bara när! Intrum ned och beror på osäkerheten kring Lindorff och hur det utvecklas framöver!
      Vill du träffas?

      Radera
  2. ja men tyckte Intrum straffade lite för hårt.
    Nja skulle vara kul att snacka aktier med någon, och inte bara på nätet, bor i närheten av Sthlm, ca 10 mil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intrum går upp idag i varje fall och fick rek på 360 kr från Carnegie :)
      10 mil, hmm jag har bott i 2 olika städer som låg ungefär 10 mil fr 08
      Finns en mail i profilinfon

      Radera