Sparar för ett boende utomlands

lördag 3 februari 2018

En snöig och kall vecka genomförd, stämmer på portföljerna och vädret...

Ja, märks vi är i vintermånaderna, kallt och snöigt, vilket smittats av på börsen.
Usa sjönk 2,5% igår fredag så risk det fortsätter i nästa vecka!

Flera av bolagen i pengamaskinen har rapporterat med både bra och sämre
rapporter. Intrum rasade ca 50 kr på sämre rapport, får se hur det utvecklas
och sjunker den ännu mer kanske jag ökar! Att det skulle minska med
skuldsedlar mm skulle förvåna, och med nya regler att banker måste visa dåliga
krediter tydliga, vilket kan göra mer affärsmöjligheter för Intrum

Skanska har ju vinstvarnat och kom med bättre resultat än i vinstvarningen,
ändå sjönk kursen! Att mycket skräp projekt mm kommit fram är vanligt när
en ny VD tillträtt, han vill ju ha så bra start som möjligt! Och jag tror starkt på
att infrastrukturen i världen, främst USA, kommer investera mycket.
Och att byggandet av bostadsrätter mm skulle minska snabbt, det tror inte jag på
eftersom vi blir allt fler människor i städerna!

Pengamaskinen led alltså av sämre rapporter, men ökade kommande utdelningar
inkl extra utdelning av Atlas :) Totalt blev det dock -2,2% för veckan!
Jag sålde mina NCC och köpte JM efter bra rapport, samt lite Tele2 och Telia.

Nya boende portföljen klarade sig lite bättre och backade med -1,1%
Blir allt svårare hitta något boende med nedgångar :(

Ha en skön lördag kväll och fortsatt trevlig helg !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar