Sparar för ett boende utomlands

lördag 27 januari 2018

Vinstvarningar men även höjda utdelningar, dvs blandad upplevelse!

Ja nu har vi kommit in en bra bit i Januari, och det märks att det är ljusare
längre på eftermiddagarna :)
Ett ljus i tunneln som alltid denna tid, och är en mycket skön upplevelse!

Och en lite tråkig vecka med sämre rapporter än väntat för Nordea och Atlas.
Det och att torsdagen var en mörk dag, där tex Investor backade drygt 10 kr.
Men lite som uppväger det är ju utdelningshöjning från Investor, Castellum
Nordea samt Atlas, som ju även gör en extra utdelning på 8 kr :)
Det jag tycker är lite tråkigt är att många bolag håller inne på hälften av 
aktieägarnas utdelning, till hösten.

Är väldigt intresserad av NCC, som ju vinstvarnade och sjunkit under 160 kr.
Med en fortsatt tro på utveckling av byggnad av infrastruktur och boenden, 
eftersom vi ju blir allt fler i Sverige och övrig värld.
Därför sålde jag mina Tele2, tror jag kan köpa tillbaka dom billigare under året,
och dubblade innehavet i NCC
Pengamaskinen backade 1% tyvärr

Nya boende portföljen hade en ännu tråkigare vecka och backade 2%
Rackarns, inte bra för mina planer och tappade lite kul inredning nu...
Mest beroende på att färdiga portföljen på Aktieinvest.

Nästa vecka vräker det in massa rapporter, och blir förstås spännande!

Hoppas er helg fortsätter bra och att ni får en trevlig vecka !

5 kommentarer:

  1. Passade på att öka i Nordea, och NCC är ett bra köp på dessa nivåer.
    Om inte fler surdegar dyker upp, men borde vara rensat o klart nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde du rätt i tycker jag förstås, bra aktier både för utdelning och utveckling enligt mig.
      Är du sugen på några andra aktier?

      Radera
    2. Är intresserad av att plocka in Pandora, DA på ca 6% och återkommer av aktier, och väldigt nertryck, ska bestämma mig innan fredag, men lutar åt en första köp på 70 aktier.
      Vad blir ditt nästa köp/påfyllning?

      Radera
    3. Jag vill öka i Axfood, NCC och ev köpa in Holmen, Tele2. Men dröjer ett tag, börsen kanske går ned mer?

      Radera