Sparar för ett boende utomlands

måndag 1 januari 2018

Nytt År startat och semestern tyvärr avslutad :)

Jaha, nu är ytterligare ett år avslutat och hoppas 2018 kommer bli bättre
vad gäller sjukdomar.
Jag själv utreds för en livslång sjukdom, och två i min närmaste släkt fick cancer.
Så ur detta perspektiv spelar inte börsen så stor roll, men nu verkar det just nu
som att mina nära är friska och jag fått medicin som hjälper mig :)

Något som uppväger mitt problem ovan är att jag träffat en tjej som jag stortrivs
med och vi träffas mer och mer under 2017. Hur kul och trevligt som helst :)

Jag och yngsta dottern var på Teneriffa från tidigt julafton till igår kväll.
Inte kul åka på vägarna från Landvetter minst sagt!
Semestern var dock riktigt kul, super väder 4 av 6 dagar, och hyfsat de andra
gjorde allt trevligt. Dock har restaurangerna lite att lära kring rödvin mm

Nu till ekonomin, gjorde bokslut och egna kapitalet upp 13,7% för 2017.
Det kommer minska 2018 eftersom ska renovera mina 2 badrum i lgh.
Jag tror alltså inte värderingen går upp lika mycket som kostnaden, men jag
får bättre trivsel som uppväger detta.

Nya lilla boende portföljen gick upp 25% under 2017.
Procenten är jag nöjd med, men blir inte många kronor upp, dock på sikt...
Den består av Latour, Nibe och Nordax, samt färdiga basportföljen på
Aktieinvest. Trots insättningar, som jag tagit bort från utvecklingen, är
basportföljen klart bäst utveckling för mig.
Så det är just nu rätt av mig att nyinvestera i den portföljen :)

Pengamaskinen drogs ned av HM och sålde den försent.
Det innebär att portföljen "bara" gick upp 10,4%
Jag känner mig nöjd med innehavet, och satt ett mål hur den ska se ut
i slutet av 2023.
Den kommer säkert ändras lite, som tex att Atco delas upp i 2 olika bolag.
Det ryktas även om extra utdelning :)

Gott Nytt År och hoppas 2018 blir ett bra år på alla plan ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar