Sparar för ett boende utomlands

fredag 5 maj 2017


Vecka 18

Veckan både i dur och moll, men går fort och nu fredag igen :)
Allt mer på jobbet, som kommer öka, vilket bara är kul !

Kul är oxå att mina portföljer går uppåt, inte dumt med tanke på målet
med mitt Nya boende utomlands någon gång mot pensionen om kanske 10 år
Just nu läget oförändrat nästan, portföljen upp 2,1% och +27,2% under 2017
Tillägg till nya boendet är lampor i hela lgh/radhuset.

Stora pengamaskinen slog ATH igen, vet inte hur många ggr under 2017.
Den steg oxå med 2,1%, dock otroligt mer kr än lilla portföljen, och +14,4% under 2017

Eftersom jag tyvärr bor själv, är planen bara 1 golfrunda och ta det lugnt!

5 kommentarer:

  1. nästan läskigt att se uppgångarna i portföljerna, men imponerade :)
    Hoppas bara att börsen går lite lugnare nu, för i denna tak kommer ju inte hålla hela året

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul se uppgången, och slagit index sista 6 åren i varje fall, vilket jag är nöjd och överraskad kring :) Hur går det för din portfölj?

      Radera
  2. ja väldigt kul, men man vill ju minska risken för varje veckan nu.
    är upp ca 9% iår, kör bara utdelningsaktier.
    Imponerade att slagit index 6 år i rad, lyfter hatten av för det.
    Innestår och Nordea är mina guldklimpar i år, än så länge i alla fall

    SvaraRadera
  3. Innestår och Nordea menade jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du ser är pengamaskinen till höger också byggd av utdelningsaktier.
      Nordea och SEB köpte jag direkt efter Brexit, vilket visade sig vara rätt beslut

      Radera