Sparar för ett boende utomlands

fredag 19 maj 2017

 Veckouppföljning vecka 20

Ännu en vecka rasat förbi, som normalt alltså men denna vecka även varmt!
Lite tråkigt sitta i lgh men imorgon blir det golf i värmen,
mkt vatten får hänga med mig på rundan :)

På jobbet börjar det bli full fart och då gäller att göra annat, som tex golf
för annars finns risker för stress mm

Mina portföljer backade och pengamaskinen mest beroende av Intrum
som backade ca 50 kr. Jag passade i varje fall på att öka i Swedbank.
Och kanske kommer Nordeas uttåg från Sverige, göra att Swedbank får mer
statliga, kommunala kunder?
Portföljen backade 2,2%

Nya boende portföljen backade 1,9% och gjorde jag 2 inköp.
Jag såg intervju och lite genomgång av Bravida på EFN, gillade det jag hörde
och jag tror på bolag som jobbar med byggande av hus mm
Dessutom köpte jag Rottneros pga rek och väldigt lite att köpa för.
Både Rros och Bravida ligger på plus i varje fall :)
Men vad gäller lgh så blir det lite sämre std med denna nedgång..

Trevlig Helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar