Sparar för ett boende utomlands

söndag 30 april 2017

Bokslut April:

Åkte på en liten stomach bug igår, men bättre nu som tur är :)
Och bokslutet visade uppgång och positivt, mest beroende på att
pengamaskinen drog iväg!

Eget kapital steg med 4,7% vilket inte är dumt, och jag är nöjd!
I detta ingår förstås värdering på boende, som alltid är svårt, kan vara för lågt.

Pengamaskinen med 5,6% mkt beroende på bra rapporter och valet i France.

Nya boende portföljen upp med hela 18,5% så nu har jag kanske en balkong och hallen
i ett boende i södra Europa... :)
En stor balkong med plats för grill och gäster, kanske ett biljardbord, inspirerad
av att titta på VM i Snooker på Eurosport:)
Den har nu ett värde av 265,000 kr där en liten del består av mitt test på Aktieinvest.





4 kommentarer:

  1. Imponerade, vi får hoppas att börsen ej för baksmälla nästa vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har kapital att köpa för och kommer mer i maj via utdelningar, så om den backar kan jag köpa. Gillar detta för går den upp,
      så gör det inget med tanke på de aktier jag har :)

      Radera
  2. hur mycket fyller du på portföljen månadsvis, från lön?
    Vad tyckte du om Kinneviks köp av comhem?
    Ja i Maj kommer den in del pengar som ska återinvesteras :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fyller nya boende portföljen med ca 20% av lönen, men bara gjort så i ca 6 månader, innan inte fyllt på månadsvis på väldigt många år.
      Lite osäker på varför Kinnevik köpte ComHem aktier, men de kanske ser synergier med MTG och kanske Tele2, jag litar dock på ledningen och styrelsen.

      Radera