Sparar för ett boende utomlands

söndag 12 augusti 2018

Utdelning från Kinnevik, hur göra?


Nu har tiden gått så långt att jag har kommit fram till ytterligare en veckas
semester, min 3:e vecka. Det ska bli skönt, läsa böcker ta det lugnt innan
vi tar en helg i Nora, som ska vara en mkt trevlig stad.

Igår var det kräftskiva, mkt kul och trevligt, och vi hade under gårdagen
varit och köpt Vättern Jumbo kräftor, verkligt stora och goda!

Jag kommer under nästa vecka få ett gäng MTG aktier, som delas ut
från Kinnevik. Jag funderar hur göra, behålla MTG eller sälja och köpa
annan aktie? Eller amortera på superlånet hos Avanza?
Kring belåning eller inte, jag räknade på om jag skulle sälja bankaktier
motsvarande mitt lån, så skulle min utdelning minska med 25%.
Kan bli lite amortering men blir nog öka i HM eller JM.

Jag har ett långsiktigt mål med antal aktier och vilka aktier, som sträcker
sig till 2023. Pengar för att nå detta mål är mina utdelningar, vilket ser ut att
vara klart möjligt :) Problemet är att jag vill dit snarast, men får vänta 4-5 år...

Så hur gick Pengamaskinen, jo upp 0,5% trots avskiljningen från Kinnevik
är gjord men pengarna/aktierna kommer först nästa vecka.

Nya boende portföljen gick också upp 0,5%, och tankarna hur ett boende ska
se ut börjar ta form :)


Kul att Premier League har startat och mitt favorit lag, Liverpool börjar spela
om ungefär 1 h! Spännande!

Ha en fortsatt trevlig helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar