Sparar för ett boende utomlands

lördag 4 augusti 2018

Juli uppföljning och om sparande+ utdelningar!

Skönt med lite normal sommarvärme, trivs inte i 30 gr eller till och med mer!
Jag orkar inte göra mkt i denna värme och skönt med 1 vecka kvar till lite
semester :)
Kring sparande har följt lite diskussioner hur stor buffert man ska ha och var
ska man ha dessa pengar. De som har sina pengar på noll-ränte konto för att snabbt
komma åt pengarna... Hur tänker dom då?
Jag har pengar som ska gå till badrums renoveringar och pengar som ska hjälpa
en dotter med de nödvändiga 15% på SBAB och Svea Ekonomi som du får
ut pengarna senast en dag senare.
De har 0,65% resp 0,75%, inte mkt men många bäckar små.
I övrigt räcker 3 månadslöner för mig som buffert.

I fredags blev det klart att jag kommer få MTG aktier i utdelning av Kinnevik:)
Detta år extra utdelningar av Atlas och utdelningar av aktier från både Atlas
och Kinnevik! Helt otroligt vad utdelningar ökat, täcker 9 st netto månadslön
för mig, vilket skulle troligen räcka för att sluta jobba, men tyvärr kan man inte
lita på extra utdelningar jämnt, plus att jag trivs bra på jobbet, så ingen fri tid här.

Juli uppföljningen av totala ekonomin, där förstås aktier är största innehållet,
gav ett bra resultat med +4,5%!

Pengamaskinen gick helt otroligt helt +/- noll, inte ens en krona back eller plus:)
Nya boende portföljen backade tyvärr 0,9% men gick ändå upp i kronor pga
månadssparandet.
Är det någon annan som upptäckt de olika sparformer Aktieinvest har?
Några passar mig fint!

Ha en fortsatt bra helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar