Sparar för ett boende utomlands

söndag 26 augusti 2018

Semestern slut och ATH!

Nu har vi haft en minisemester med nätter i Karlskrona, Kalmar och Västervik.
Dessutom besökte vi Ronneby, där jag jobbat, och åkte runt hela Öland
Hur kul och trevligt som helst, 2 av kvällarna satt vi på Stars and Stripes,
vilket inte finns där jag bor. Mkt trevliga ställen!

Mycket har hunnits med på semester i år, tex 1 vecka med bil i England och
en vecka med bil i Frankrike och Tyskland, förutom det ovan och lite till :)
Så för mig går inte alla pengar till sparande, det gäller passa på att njuta och
uppleva saker, man vet aldrig vad som händer.

Ngt jag vet händer är att jag äntligen ska operera min onda fot, det blir
under nästa vecka, dock 25 mil härifrån, i Falkenberg men det var 2 v
väntetid jämfört med 3-5 månader på ortopeden på sjukhuset!

Vad gäller portföljerna så går det upp liksom börsen!
Pengamaskinen steg 2,7% och ATH förstås, väldigt kul !
Kul förstås att nya köpen ABB, Holmen går bra men vill köpa mer framöver...

Nya boende portföljen steg 1,7% så sakta men säkert närmare ett köp,
dock vill jag ha ner Euro kursen en bit först.

Väldigt få som läser min blogg, så kommer säkert minska bloggandet,
för jag tolkar intresset sådant.

Lycka till med affärer och passa på att njuta av livet, när ni kan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar