Sparar för ett boende utomlands

söndag 13 augusti 2017

Denna första semestervecka innebar en tråkig börs, mest pga oron kring
Nordkorea och USA.
Det är ju svårt för oss vanliga personer att förstå hur allvarligt detta är,
Trump vet man ju aldrig var man har.

Jag som är hyfsat sportintresserad blev lite bedrövad igår när Bolt ramlade ihop
i sitt sista mästerskapslopp, han var ju värd ett bättre avslut! 

Nästa semestervecka innebär lite resande, både ner till söder och norrut.
Då får min Volvo jobba lite på min semester :)

Pengamaskinen hade en jobbig vecka och backade 3,2%, stör mig inte så värst
mycket, jag har ju varit med om klart värre nedgångar, har ju hållit på sedan
mitten av 90-talet...

Nya boende portföljen backade 4,3% så kom allt längre ifrån ett köp...
Fast lockar inte köpa ngt i södra Europa just nu, med över 40 gr här och där!

Ha en fortsatt trevlig helg och en kommande trevlig vecka !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar