Sparar för ett boende utomlands

söndag 20 augusti 2017

Jaha, ytterligare en vecka passerad, och dessutom en semestervecka...
Ju äldre man blir ju fortare rusar tiden, känns det som, hmmmm

Veckan som gått har jag besökt släkt 35 mil söderut och lika mkt norrut :)
Kul träffas men som alltid, borta bra men hemma bäst :)

På tal om hemma så funderar jag på att renovera mina 2 badrum/toaletteter
Jag har inga lån på lgh (sålde hus ) och när jag kollar med några utlånare som SBAB
så kan jag inte låna 100,000 utan minsta man får låna på lgh är 200,000 kr !
Minst sagt lite märkligt kan tyckas, trodde man ville minska lånen hos folk...

Nu till aktieportföljerna, Pengamaskinen klarade sig hyfsad trots HM som
backade igen mfl.
Den backade 0,6%, kändes som det skulle vara mer så positivt när jag summerade.

Vad gäller Nya boende så gick det värre, delvis på att Nibe rasade på rapporten!
Kanske ok backa lite men väl mkt så kanske ökar nästa vecka.
Jag tror fullt på VD Gerteric och den kultur han satt i företaget, de kommer
fortsätta köpa bolag och utvecklas, så jag tror på långsiktigt rätt att köpa:)
Nya boende portföljen backade 2,9%, inte bra för möjligheten köpa lgh/radhus :(

Ha en fortsatt skön söndag, och lycka till nästa vecka !!


3 kommentarer:

  1. ökade i Nibe i fredag innan slutcellen, tror på dom med..
    Tålamodet med att ha eller inte ha H&M blir man ju inte klok på, men säljer jag då sticker den väl iväg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit i samma tankar som dig kring HM, det slutade med att jag sålde 1/3 men funderar nu om jag ska köpa tillbaka dom... Jag har kommit fram till att de bör klara att få upp marginalen, nu när de ska minska investeringarna. Dessutom att de ska stänga ca 100 butiker och öppna 500 st, borde ju på sikt innebära att det blir bättre marginaler på sikt. Eller tänker jag fel?

      Radera
    2. har funderat och behåller dom, ökar om dom kommer under 200kr, ja håller med dig om att marginalerna borde bli bättre på sikt o dollarn har ju gått ner en del.
      Ska fylla på lite Skanska och Axfood till lönen nu

      Radera