Sparar för ett boende utomlands

fredag 9 juni 2017

Många skriver om att pengar från skatteverket kommit och man måste köpa aktier!
Jag fick tillbaka redan vid påsk så dessa pengar är redan sparad!
Planerar att renovera bägge badrum/toalett i min 5 rums lgh, och gör
det bara med sparade pengar, har inget lån på lgh och vill ha det så.

I veckan var jag på magnetröntgen och trodde jag skulle få se Elektas utr
men det var Phillips. Problemen startar när jag fyllde 50 år, för 6 mån drygt.
Kan inte Elekta bra så kanske de inte har dessa utrustningar i sitt sortiment?

Nåväl, hur gick portföljerna, kanske uppväger problemen lite?
Och visst gjorde dom det!
Lilla nya boende portföljen steg tack vare Latour som fått fart, och är splitt snart!
Den gick upp 1,0%, inte mkt, men blir det så varje vecka blir jag nöjd!

Pengamaskinen lider av HM, som bara backar, men de flesta andra aktierna
steg tillräckligt för ATH, kul !! Portföljen upp 15% 2017, trots HM
Jag ökade i både Swedbank och Axfood, och klar med köpen i Swedbank!

Jag har en del likvider, får se om börsen får hicka någon gång i sommar!
Likviden är 4,5 netto månadslön men liten jämfört med pengamaskinen:)

Mycket sport ikväll och i helgen, tur det när man lever själv:)
Franska öppna i tennis, VM kval snart, och F1 i Canada!!

Ha en trevlig kväll och helg!



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar