Sparar för ett boende utomlands

söndag 13 maj 2018

 En skön och mycket trevlig semestervecka avklarad och dessutom uppgångar :)

Igår kväll kom vi tillbaka efter att jag kört 458 mil på en vecka varav ca 100 mil
på vänster sida i England. Där fick vi se små städer/byar som man sett på TV och
var hur kul som helst. Nyhet var att i Wales finns det berg upp till 1000 m höjd,
så fantastiska vyer. Vi var 4 i bilen och hade väldigt kul hela tiden!
En olycka var nära när trafiken på en 130 km/h väg helt plötsligt stannade helt!
Jag mfl ställde mig på bromsen så pass att det blev skrikande däck, och klarade bilen
framför med några millimeter... lite skrämda blev vi och märkligt för ingen olycka
som var orsaken till stoppet!

Sammanställde portföljerna när jag kom hem, har inte uppfattat mkt av börsen
under veckan, men sett att Skanska kom med sämre rapport.
Jag tror fortfarande på Skanska, JM och NCC så behåller och köper mer på sikt!
Någon som inte håller med?
Pengamaskinen steg 1,7% trots Skanska och avskild utd i Investor :)
Nya boende portföljen steg 1,8%, så går allt närmare möjlighet till köp:)

Snart dags jobba igen och snart slut på helgen, men lycka till med veckan som kommer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar