Sparar för ett boende utomlands

söndag 29 april 2018

   Uppföljning hur veckan gått efter alla rapporter


Jaha, verkligen mycket rapporter veckan som gick, och eftersom jag åkt på en
skaplig förkylning, så satt jag hemma och delvis kollade utfall på rapporter!

Jag tycker det var så att trots vissa aktier rapporterade bra, så gick aktien ned pga
kanske för högt ställda förväntningar.
Atlas kom med bra rapport som vanligt och backade på rapportdagen, men hämtade
igen en del dagarna efter.

JM kom som väntat med sämre försäljning av lgh, och kursen backade 6-7% igår.
Jag ligger +/- noll på aktien, men fortsätter den backa, så kan det bli mer köp.
För på lång sikt så kommer nya lgh och hus att behövas, eftersom vi blir fler och
allt fler flyttar till storstäderna.
Som ni ser i portföljen finns en del bygg och fastighets aktier, och dessutom
Axfood som hänger med på detta med att vi blir fler i Sverige, och behöver mat.
Någon som tycker jag tänker fel?!

I Pengamaskinen sålde jag det lilla innehavet av HM med lite vinst, och köpte SEB A
som backat en del. De har rapport på måndag, så då får vi se om det var dumt, dock
så kommer jag köpa mer SEB, så gör inte så mkt om den sjunker lite.
Pengamaskinen gick upp 1,7% och är nu upp 4,2% 2018 dvs lite bättre än index.

Nya boende portföljen gick upp lite mindre, nämligen 1,2%

Nästa helg blir spännande för då tar vi bilen via Danmark, åka under engelska kanalen
och sedan vara i England under några dagar :) Blir spännande att köra på vänster sida...
Och bra utnyttja tjänstebilen lite innan det blir byte i sommar :)
Någon som har något tips om att köra i England?

Ha en fortsatt trevlig helg !

2 kommentarer:

  1. Har du någon med dig i passagerarsätet så säkerställ att den har uppgift att titta höger i rondeller... du kommer annars garanterat missa detta i början av ren reflex! :)

    SvaraRadera