Sparar för ett boende utomlands

söndag 20 maj 2018

 Veckans uppföljning blev en kul överraskning !



Lite smått kaos i lgh eftersom badrummet håller på att renoveras, och direkt efter
lilla toaletten. Kommer kosta mycket, pengar som kunde sättas på börsen förstås.
Men jag ser detta som att förmodligen kommer värdet på lägenheten öka, samt att jag
får njuta av lite nya och modernare badrum/toalett, så detta känns helt rätt för mig !

Som synes, renovering av lgh, utan ta lån, resa till England, så är jag en person som
dels sparar till börs och konto, men även använder pengar till att få det bättre och ha kul!
Alltså ingen sparkvot på extrema 50-60% men klarar i varje fall av 30%

Nu till överraskningen, när jag följde upp Pengamaskinen, och räknade in de utdelningar
som kommit, och som jag delvis använde genom att jag ökade i SEB A.
Men, vid sammanräkningen var Pengamaskinen på ATH, senast i November 2017 :)
Överträffade senaste ATH med endast 0,3%, men ändå kul !
Portföljen ökade 2,2% på veckan och nu 7% för 2018

Jag har snart köpt lika många aktier av Skanska, JM, NCC och de ligger ganska lika
i kurserna, så blir en kul tävling att följa, inte helt jämförbara bolag men ändå byggbolag.

I nya boende portföljen så steg den lite mindre, 1,3% vilket ju ändå är en förbättring!
Inga förändringar, men snart kommer överföringen från lönen, till nya köp!

Ikväll blir det spännande med VM final i hockey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar