Sparar för ett boende utomlands

söndag 8 april 2018

Utdelningsrekord blir det i år, ränta på ränta ger stor effekt numera :)

Inte bara kul med utdelningar, vår värme nu i helgen och gick en liten promenad,
med min onda fot :) Äntligen det mesta av snön borta, ljust länge på kvällarna!

Dessutom har vi planerat för en Englands resa, med min tjänstebil, min partner
och hennes mamma och en av hennes syrror. Ska bli spännande köra på vänster sida...
Möjligt vi tar någon dag i Belgien/Holland på hemvägen, vi åker den vägen för vi
ska åka genom tunneln under engelska kanalen! Allt detta ska bli kul! :)

Tillbaka till utdelningarna, jag har nu beslutat vad jag ska köpa för mina utdelningar
och om ingen ökar eller sänker utdelningen, så har jag nästa år 10% högre utdelning:)
Om det fortsätter så kan jag sluta jobba inom några år, dock inte troligt jag gör så ännu.

Pengamaskinen mådde inte bra denna korta vecka, Trump orsaken med allt fler hot om
handelskrig med Kina mfl.
Jag sålde mina SEB efter fått utdelningen, och ökade i JM, NCC och köpte en liten
post i Telia. Jag kommer köpa tillbaka SEB framöver, men verkar som banker får
stryk på börsen nu. Pengamaskinen backade 1,5 % :(

Nya boende portföljen blev det nya köp i Aktieinvest basportföljen, via
månadsbesparande. Portföljen backade med 0,6%

Fullspeckad sportkväll med Formula 1 och Masters Golf
med Stensson med i toppen inför sista rundan

Ha en fortsatt trevlig helg samt en trevlig kommande vecka!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar