Sparar för ett boende utomlands

lördag 9 december 2017

Vecka 49 avslutad och tiden rusar fram, snart slut på detta år!

Jag tyckte i början av Oktober att det kändes tungt med mörker och kyla,
främst med tunga November i tanken mest!
Men nu är vi inne en bit i December redan, och jag har en skön resa att se
fram emot över jul :)

Börsen har kanske känt av tunga höstvädret för ju inte varit så kul, även om
fredagen blev en positiv avslutning på veckan.
Tack vare detta, blev alla aktier på plus, Swedbank har varit på minus, men
tack vare en bankuppgång i fredags, så blev det lite plus.

Pengamaskinen gjorde mig lite glad med en uppgång med 2,2% vilket var kul!
Det roligaste var ju en positiv kapitalmarknadsdag för Intrum, med rejäl uppgång :)

I nya boende portföljen blev det en mindre uppgång, med 0,8%.
Jag gjorde en ändring, sålde Inwido och köpte Nordax.
Tröttnat på produktionsproblemen för Inwido, och med tanke på husmarknaden
och om den kommer dippa, så tog jag beslutet att sälja.
Varför Nordax, jo lyssnade på EFN och gillade vad jag hörde kring aktien,
lyssna på småbolagsanalytikern på Carnegie.

Ha en skön helg, det ska jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar