Sparar för ett boende utomlands

söndag 17 december 2017

Uppföljning börsen, nästa sista jobbarveckan 2017

Har skrivit om detta att tiden rasar fram tidigare, men så känns det.
Kan bero på att man känner, så ju äldre man blir...
Något positiv är att jag ska på semester till varmare breddgrader över jul,
tillsammans med en av mina döttrar. Det ska bli skönt !

I fredags var jag på julbord med jobbet, mkt folk och riktigt kul, och förstås
mycket god mat!

Nu till börsen, inget kul för HM aktieägarna och inte kul med Skanska heller,
den backade ju nära 10 kr i fredags, pga sänkt riktkurs, märkligt stor nedgång på
vad en analytiker tycker!!
Jag sålde mina Bilia i Pengamaskinen, och köpte in NCC efter vinstvarningen.
Har länge tittat på NCC och nu när de missat på några projekt, så slog jag till.
Pengamaskinen backade 0,5% vilket förstås inte är kul, men ligger före index
för 2017, än så länge..

Nya boende portföljen var lite roligare med uppgång på 0,8%, mest beroende på
Latour. Färdiga portföljen på Aktieinvest går också bra. 

Vi får hoppas börsen går upp sista dagarna !

Ha en bra avslutning på helgen !



3 kommentarer:

  1. Hej!

    Hur mycket utdelningar (efter skatt) har du fått i år? :-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Ursäkta sent svar, varit på semester.
    Har inte följt upp men ungefär lika som förra året, kommer återkomma om det i blogg framöver

    SvaraRadera