Sparar för ett boende utomlands

söndag 3 december 2017

Skönt att  November är avklarad !

Att tunga, mörka November är avklarat är ju väldigt skönt och bra!

För min del har det gått väldigt bra, eftersom jag träffat och umgås med
en mycket trevlig tjej.
Vi var bland annat på bion All Inclusive, om ni inte sett den, gör det !
Så mycket som jag skrattade, har jag aldrig gjort pga en film tidigare :)

Aktier har ju inte utvecklats så bra sista tiden och det gäller mina portföljer också!
Jag har tagit ett stort beslut och sålt alla mina HM, tror tyvärr det kommer ta tid
för dom att vända mot E-handel, och att tillväxten då inte blir så hög framöver.

I Pengamaskinen har alltså HM åkt ut, och jag har köpt Telia och Bilia istället.
Jag tror dels att Telia kommer bli "roligare" nu när det säljer bort delar från en del
länder, och dels bra utdelning.
Vad gäller Bilia, så har de rasat en del, och Mr Q fortsätter köpa, och tror
dessutom att vi kommer serva bilar, minst lika mycket framöver.
Och att Elbilar tar över inom kort, det tror i varje fall inte jag.
Veckan gick back med 1,9% vilket ju var för mycket!

I nytt boende portföljen så har det hänt en del, jag har sålt SCA med 20% vinst
och ökat i Latour. Dessutom har jag sålt småbolagsportföljen i Aktieinvest
och flyttat över till basportföljen. Den har trots regelbundna insättningar
gått upp 14% sedan jag började i början av året, inte dumt!
Nya boende portföljen gick upp 1,9%, vilket ju var kul !

Börsen totalt är ju lite svajig, men jag har ju varit med sedan mitten av
90-talet så att börsen skakar är ju normalt över tid.

Ha en fortsatt bra helg !








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar