Sparar för ett boende utomlands

tisdag 14 februari 2017

Sista delen i historik:

Med en portfölj som minskades till 6 mån brutto lön så ändrade jag upplägget hur
köpa aktier, tack och lov!
Jag läste mycket och kom fram till att ränta på ränta effekten skulle passa mig, och mindre förhoppningsbolag och optioner la jag på hyllan, högt upp... :)

År 2009           176%
År 2010             51%
År 2011            -26%
År 2012             24%
År 2013             33%
År 2014             21%                
År 2015             12%
År 2016             19%

Som synes, min nya strategi har gått bra, förstås beroende på att börsen inte dykt som tidigare
Övrigt som hänt av stora mått kopplat till år och mitt liv är

2012      Jag började på det jobb jag nu jobbar på fortfarande och med ökat ansvar
              Pengar är inte allt, för gick ner 15% i lön
              mot tidigare jobb (Där jag hade en psykopat som chef)

2014       Jag insåg att livet började springa ifrån mig, och eftersom jag och min sambo
               vuxit ifrån varandra, så valde jag att separera.
               Det innebar att vi sålde huset och jag köpte en lgh, och bor i lgh nu fortfarande
               Jag vill nu göra roliga saker, som ut och äta gott, resa, göra nya saker och har
               även börjat att spela golf, eller vad jag kan kalla det, men kul är det.... ibland...:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar