Sparar för ett boende utomlands

söndag 19 februari 2017

Använder ni Aktieinvest?

Jag satte in en summa varje månad under ca 2 år, sedan blev det separation så stoppade detta och nästan glömde bort ISK depån.
När jag för några månader sedan åter kollade, så märkte jag att de drog en kostnad för ISK varje kvartal, nära eller kanske exakt 100 kr/kvartal.

Är det så man lockar folk till att spara?

Nåväl, när jag surfade runt på deras hemsida, så såg att man kan spara i färdiga portföljer som aktiespararna har i tidningen.
Så jag ska jämföra den utvecklingen mot min egen under 1 år så får se om vem som går vinnande...

Vore ju kul om Avanza kunde lägga upp börsveckan eller privata affärer portföljerna, kan ju vara en bra start för folk som inte vill köpa aktier direkt, dvs som alternativ till fonder.
Eller finns det nackdelar med detta?

Observera att klockan i bloggen är fel, vet ej hur ändra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar