Sparar för ett boende utomlands

torsdag 29 mars 2018

Påsken här men ingen värme ute!

Det är väl knepigt att inte vintern lägger ned ?! Börjar tröttna på snö och kyla!
Nu dessutom påsk och vi skulle åka och besöka min mamma med sambo,
men hon har åkt på en rejäl förkylning! Tråkigt men så kan det vara.

Fullt upp på jobbet minst sagt, kul men stora problem från några leverantörer,
så blir att vara tydlig mot deras VD:ar mfl.

Börsen då, ja vad ska man säga, ner och deppigt och sedan upp som idag.
Nu börjar utdelningen komma, så snart kan jag köpa rejält med aktier, men frågan
är bara om jag ska vänta till en sommardipp... om den kommer...
I varje fall vill jag öka i NCC samt köpa lite av några andra bolag, men detta kan
ändras för händer jag ändrar mig...

Pengamaskinen som ni ser till höger fick rejäla smällar med säljrek för Axfood samt
dålig rapport från HM.
Om ett par veckor börjar Q1 rapporterna komma, blir intressant att se om vinsterna
ökar, inkl för byggbolagen. Jag tror inte på så stor nedgång av byggandet, som alla
pratade om att det byggdes för mycket. Så tror det backar till lite mer normalt byggande.
Och då är ju JM som halverats och NCC och Skanska som backat mycket, köpvärda.
Pengamaskinen gick i veckan upp 4% och ligger nu plus på året igen :)

Nya boende portföljen gick upp 1,9%, men det kom in fräscha pengar som köps
för på tisdag!

Glad Påsk !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar