Sparar för ett boende utomlands

tisdag 6 juli 2021

                    Inget nytt boende utomlands

Det har varit mycket här, dels mycket renoveringar kring huset och trädgård,

och dels en del tänkande kring om ett nytt boende utomlands är bäst eller ej.

Och som av rubriken kanske ni förstått att jag kommit fram till inget köp.
Detta kan ju förstås ändras, men just nu står detta beslut fast!

Och varför? En av orsakerna är en sjukdom jag har som innebär att kroppen reagera
negativt när jag inte har kontroll på det jag funderar på. Och en lgh i annat land, som
troligen skulle hyras ut, mycket pyssel och osäkerheter kring detta.
Dessutom vet jag inte vad man kommer göra på dagarna? Kanske ngn golfrunda
men känner jag mig själv blir det framför dator och kolla börsen mm
Och detta kan jag ju göra hemma.

Visst är klimatet bättre på vintern, men vi kommer åka på resor, kanske hyra lgh eller
hus en månad eller mer, kommer bli resor till andra länder, fotbollsresor som ju troligen
inte skulle ske om man bor utomlands redan.
Och att spara ihop 2,5-3 Mkr, det kan man gör många andra resor för mm

Är det någon som har någon tanke jag glömt? Gör jag rätt eller tänker jag fel?

Och med tanke på att bloggen heter Nytt boende, så läggs den i vila tills jag möjligen
har kommit på andra tankar :)

Ha en fortsatt fin sommar och börsutveckling!

2 kommentarer:

  1. Tror du gör rätt där.

    Att hyra ut mina saker skulle jag aldrig orka med - det är inte tillräckligt passivt.

    Det är så mycket lättare att bara köpa en aktie och låta någon sköta allt och sedan får du värdeutveckling och utdelning som du kan hyra något för när du väl behöver det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja det stämmer att det inte är kul/skönt att folk använder dina sängar och soffa mm
      Jag lever ju idag som delvis FIRE så håller med att om det behövs, så kan fonderna bli utdelningsaktier, får se hur jag gör :)

      Radera