Sparar för ett boende utomlands

söndag 11 april 2021

                         Pengamaskinen levererar

Nu var det ett tag sedan jag skrev något eller som påpekats, länge sedan jag redovisade
läget för Pengamaskinen.
Mest beroende på bloggen heter Nytt boende vilket är målet och jag kämpar på med det.

Pengamaskinen kanske egentligen ska byta namn till FIRE maskinen, för jag köper nu 
bara bolag med bra utdelning. Jag ska ju delvis leva på utdelningarna,
tills jag tar ut pensionen...
Vad gäller utdelningar så har jag mycket bank,och jag hoppas de får dela ut så mycket
de vill framöver. 
Dessutom sålde jag mina Sampo, pga den ökade skatten på utdelningar,
och köpte Volvo.
Jag gillar verkligen Volvos VD, han ger väldigt bra intryck, och dessutom
finns ju riktkurser upp till 300 kr, så där finns potential.
Jag behåller Nordea för delar de ut 0,7 euro i höst, så blir det mkt pengar trots skatten.

Utvecklingen år 2021 är upp 28,3%. 
Nedan ser ni fördelningen, några funderingar?


I övrigt, trots jag slutat jobba, så har jag ganska fullt upp, med renoveringar 
på huset, fixa med trädgård, samt mina uppdrag som Godman

Lycka till med era investeringar!

3 kommentarer:

  1. Håller du isär på pengamaskinen och nytt boende portföljen eller blir det lite investeringar i båda vid utdelningar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar för att få upp bägge förstås, men utdelningar från Pengamaskinen går till att leva på samt köpa mer utdelningsaktier. Nytt boende lever sitt eget liv.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera