Sparar för ett boende utomlands

fredag 1 februari 2019

 Månadsavstämning och kul med ökade utdelningar

Nu har 1/12 av året gått förbi oss, tiden går fort och så är det när det
även är fullt upp på jobbet. Knappt man hinner kolla en positiv börs:)

Nya boende portföljen går bättre än min stora portfölj, om man räknar %
Den är nu uppe i drygt 163 kkr, en bra bit kvar till målet men ändå en kul uppgång.

Det är uppgång på alla innehav under månaden, alla på plus utom Svolder som
ännu är på minus.
De färdiga portföljerna på Aktieinvest utvecklas också bra, finns ju många aktier
i portföljerna, så bra riskspridning.

Lite om Pengamaskinen, det som hänt är att jag sålt NCC efter deras riktigt dåliga
rapport. Jag tog mod mig och köpte HM, gillar att de behåller utdelningen, ett bevis
på att ledningen tror på att de fixar ett tillräckligt kassaflöde för att klara utdelningen
Dessutom köpte jag fina industriaktier, SKF och Volvo.
Volvo som har en låg värdering och bra utdelning, fortsätter denna värdering så
kommer jag köpa mer! Och apropå utdelningar så har flera av mina bolag ökat sin
utdelning, vilket totalt gör att jag överträffar mitt mål för året, kul !

Ni få som läser detta får ha en underbar helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar