Sparar för ett boende utomlands

lördag 3 november 2018

Månadssparande och vart jag sparar


Hösten verkligen här, och även stormat på börsen !
Även om denna vecka var lite roligare.
Jag jobbar 100% igen, så mindre tid kolla på börsen dvs som vanligt igen.

Jag håller ju på med att spara till ett nytt boende utomlands, och tänkte berätta
hur jag gör detta.
Jag sparar 50% av månadssparandet på 2 färdiga portföljer på Aktieinvest.
Dels Basportföljen, som du kan läsa om i aktiespararen, samt portföljen Riskspridaren.
Innehållet i dessa portföljer ser du nedan, som förstås ligger i ISK

Aktieinvest Aktieinvest
Riskspridaren Basportföljen
AZN ABB
Atlas Copco Autoliv
Boliden Investor
Ericsson Kinnevik
Essity NCC
HM Nibe
Lundin Petroleum Nokia
Nordea SHB
Telia Thule
Volvo

Resterande av månadssparandet är just nu delat på räntekonto (buffertspar)
samt till ISK där jag köper några få aktier, om jag hittar ngn billig aktie :)

Om börsen avkastar enligt snittet, så kommer jag nå målet om 6-7 år
Just nu har jag nått ca 10% och kommer redovisa resan, och om prognosen
om antalet år ändras, eller blir mer tydlig.

Vill ni veta mer om dessa portföljer, skriv en fråga, eller gå in på Aktieinvest

Pengamaskinen lever sitt eget liv, och utvecklas ännu bättre via utdelningarna!

Ha en trevlig helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar