Sparar för ett boende utomlands

lördag 29 september 2018

                 Månadsuppföljning September



Jaha, nu är vi snart inne i sista kvartalet, tiden rusar fram, precis som HM på börsen.
Jobbat hemifrån några veckor, ska testa om jag kan gå, och då tillbaka på
jobbet i nästa vecka. Ska bli kul träffa alla igen:)

På hemmaplan har jag haft en firma som renoverat badrum och lilla toaletten.
Dyrt, och igår gick sista fakturan så totalt 200kkr försvann ur kassan, jag får
hoppas att värderingen på lgh går upp lite.
Eftersom jag inte ökade värderingen på lgh så mkt som kostnaden, så därför
backade bokslutet med 2%

Pengamaskinen backade med 1%. Där sålde jag HM efter rusningen efter rapporten.
Jag tycker att uppgången inte motsvarade uppgången, sämre resultat och lagret
växer ju så det knakar. Sjunker HM en bit köper jag tillbaka.
Jag köpte lite Telia istället, blir ju lite utdelning snart
Jag har en del funderingar om lite förändringar i innehaven, får se om eller när
jag slår till :)


I nya boende portföljen backade med 1,3% och här  gjorde aktiespararna
en ändring i Basportföljen, de bytte bort Axfood och Nordea och köpte
istället SHB och Nokia, spännande med Nokia
Jag behåller mina Nordea i Pengamaskinen.

Snart kommer massa folk hit, öppet hus på jobbet mm

Ha en bra helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar