Sparar för ett boende utomlands

söndag 17 september 2017

Veckouppföljning v 37


Då har även september börjat ta slut, mer än 50% borta :)

Tiden går och vad jag förstår är det mycket viktigt att spara pengar,
eftersom den statliga pensionen kommer vara kring nollan om 10-15 år.
Så om det stämmer kommer de som inte sparar, eller har hög tjänstepension,
inte få någon rolig pension :(

Det märks att hösten kommit, mycket regn och lite kyligare, och jag är
i varje fall lite tröttare känns det som, det tar några veckor innan man vänjer sig...
Men för mina portföljer, så gick det upp, och de var glada :)

Pengamaskinen steg 3,3 %, mest beroende på att HM steg ordentligt,
och var tur jag ökade en del på 200 kr, får se om det var smart eller ej.

Nya boende portföljen spöade Pengamaskinen i %, för steg med 4,4%
mest beroende på att mitt största innehav, Latour, steg efter gjort ett stort köp.
Nu kan det bli schyssta möbler i lgh :)

Vi får se om börsen vill upp även nästa vecka, tror inte så mkt.

Ha en fortsatt bra helg och trevlig vecka som kommer !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar