Sparar för ett boende utomlands

lördag 18 mars 2017

Besparing till börs och kostnad per månad brukar det skrivas om på bloggar.
Och jag ser att vissa sparar 50% och uppåt och lever sparsamt.
Jag har ett annat upplägg, jag lever bra och njuter när jag kan, av upplevelser
mat och dryck, fritid samt bilar.
Det beror på att jag prioriterar att trivas, men gör det genom att jag även klarar
av ett sparande, som jag inte klarade av innan separationen.
Som bakgrund till kostnaden, så bor jag alldeles för stor lgh, över 100 kvm
och bor själv, dock trivs jag bra i lägenheten.

Så här ser kostnadsfördelningen ut, kommentera gärna

 Lön: 100%
Tjänste bil -11%
Fack inkl försäkring -1%
Boende inkl mat och bensin: -41%
Försäkringar barn och mig -3%
Aktier -17%
Spara räntekonto: -9%
Underhåll -7%
Städning -2%
Kvar 9%

2 kommentarer:

  1. Din fördelning ser helt ok ut tycker jag men en fråga: Vad är standing, betalar du för någon form av standing?

    SvaraRadera
  2. Hej, jag har en städerska som kommer hit var tredje vecka. Hur skönt som helst och inte dyrt som du ser.

    Mvh

    SvaraRadera