Sparar för ett boende utomlands

söndag 14 februari 2021

         Nytt boende portföljen värd över Miljonen


Ja nu har det gått ett tag sedan jag skrev och mycket som hänt, både kul och sorligt
Som rubriken har nu nytt boende portföljen nått första miljonen, nu bara 2 milj kvar..
För eftersom jag inte kommer ha ett fast jobb pga sjukdom, så kan jag inte få några lån.

Även om jag kommer ha uppdrag som Godman är detta inte tillräckligt stor inkomst.
För övrigt så är det kul att ha uppdrag som Godman, kul att hjälpa behövande.

Det sorliga är att en närstående gott bort på tok för tidigt, fin begravning men alltid 
jobbigt när någon avlider för tidigt.

I pengamaskinen jobbar jag med att få upp utdelningar, för ska ju leva på detta delvis.
Men svårt få till när tex banker bara får dela ut 25% av vinsten, hoppas detta krav 
försvinner snart så utdelningarna ökar igen.

Kul med att inte jobba 7-16 är att jag kan se VM i skidskytte mm
Jag orkade till och med se halva Super Bowl men la mig 02,30 :)

Ha en fortsatt bra och låt oss hoppas Corona lugnar ner sig snart.

2 kommentarer:

  1. Februari. Var ett tag sedan senaste uppdateringen. Hur går det med pengamaskinen?

    SvaraRadera