Sparar för ett boende utomlands

lördag 1 december 2018

          Nya boendeportföljen och Bokslutet


Nu när December är på plats, och hur gick det till, tyckte December låg så
väldigt långt fram... och vips är man här.

Vi får se vad G20 mötet kommer fram till i helgen och om Trump kommer överens
med Kina om tullar.
Om detta händer kommer börserna dra iväg, om inget händer fortsätter nog börsen
agera med osäkerhet och röra sig både upp och ned.

Nya boende portföljen som bloggen startade pga, och bloggen har dock mest
fokuserat på Pengamaskinen, vilket inte var meningen.
Och med nya boende portföljen kommer jag köra med öppna siffror, dvs hur
många aktier jag har, förutom de som jag får vi färdiga portföljer på Aktieinvest.

Jag siktar på att nå ca 2 Mkr med denna portfölj, och då kommer jag sluta jobba
och ha köpt en lgh/radhus i södra Europa :):)
Värdet på portföljen är just nu 134062 kr dvs 6,7 % av målet, lång väg kvar men
ska bli kul!
Kommentera gärna om ni tycker jag har fel aktier, för att nå mitt mål!

Bokslutet för November blev 0,3% upp, alltså marginellt.

Ha en fortsatt trevlig helg och första advent!

6 kommentarer:

  1. hur ser du på Inwido?
    tror du dom kommer lyckas behålla utdelning?
    en fin mix i nya portföljen tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för din kommentar!
      Jag tror att Inwido kommer lösa sina produktionsproblem ,och eftersom de även säljer till renoveringar, så lider de inte så mkt ifall byggandet stannar av. Så ja, jag tror på att de behåller utdelningen, dock ingen ökning.

      Radera
  2. Byt 100 Inwido mot 100 Nobia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för din kommentar!
      Nej tack, Nobias involvering i England med tanke på Brexit, avskräcker tillräckligt för att ej köpa Nobia

      Radera
  3. Hej. Uppskattar att du haft fokus på pengamaskinen och hoppas du fortsätter att skriva om den även om skiftar fokus till boende portföljen

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för din kommentar!
    Just nu kommer jag under en tid fokusera på boende portföljen, men det kommer säkert komma lite om pengamaskinen också.

    SvaraRadera