Sparar för ett boende utomlands

måndag 5 oktober 2020

                 Nu har jag jobbat sista dagen!

Planen var att sluta 30 september och så blev det! Hur kändes det efter nära 10 år?
Ja det var ju skönt slippa tristess men kändes lite vemodigt gå ut från bolaget sista gången.
Och klart blir det ju jobbar kompisarna man kommer sakna även om jag kommer
hålla kontakten med ett flertal via luncher, AW, diskutera aktier, spela golf osv

Så nu blir det fokus på att börja trivas och hitta rutiner som kommer funka.
Började med promenad idag i varje fall, vilket lär fortsätta :)

Och förstås hålla på med börsen, gjorde ju det innan och kommer säkert inte bli mindre!
Min stora portfölj kommer jag verkligen se till att den blir en Pengamaskin, så jag kan
ta ut lite pengar vid behov. Jag har sålt lite aktier med sämre utdelning och köpt aktier
med bra direktavkastning. 

Min Nya boende portfölj blir det ju stopp på inflöde till nu när jag jobbar,
så jag får jobba med att ha rätt fonder och aktier som går upp.
Dessutom kan det bli att det flyttas över lite cash från pengamaskinen framöver.

Så här ser Nya boende portföljen ut

Aktieinvest                         10,6%
Avanza world tech                6,3%
Enter småbolag                     9,6%
Handelsbanken A1               6,1%
Länsförsäkringar småbolag  9,2%
Swedbank Ny teknik            7,5%    
Tin Ny Teknik                     17,9%
Öhman global growth           6,6% 
Atlas Copco                          4,1%
Instalco                                 2,2%
Latour                                   2,3%
Saab                                      5,8%
Stockwik                              11,8%

De som gått bäst är Enter småbolag på fondsidan och Stockwik på aktie sidan

Några kommentarer eller synpunkter?

Ha en fortsatt bra vecka!  



4 kommentarer:

  1. Hej Nyttboende. Måste vara en rejäl omställning efter 10 år på jobbet. Jag önskar dig lycka till framöver med dina nya planer.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar, och tack, jag ska försöka se till att mitt liv blir bra och kul!

      Radera
  2. Svar
    1. Hej Två månadslöner!
      Utvecklingen på nytt boende portföljen är i fredags +28,7% vilket jag förstås är jättenöjd med

      Radera