Sparar för ett boende utomlands

lördag 27 juni 2020

                                                         Uppsagd från mitt arbete


Jaha, nu blev det som jag misstänkte, uppsagd för arbetsbrist.
Inte kul men faktiskt lite trött jobba på detta bolag, tråkig ledning mm

Vad innebär detta för denna blogg och dess namn?
Ja det kommer ju inte fyllas på några pengar, så länge jag inte får något jobb med
bra lön.
Och detta tror jag inte kommer hända eftersom många sägs upp, inkl konsulter,
så blir stor konkurrens.
Jag har en portfölj idag, som delvis kommer användas för att köpa bil, som är långt ifrån
att kunna köpa ngt söderut. Jag får se om pengamaskinen kan hjälpa på sikt.

Trots detta tråkiga så var det ju äkta glädje när Liverpool blev mästare :))

Ha en fortsatt trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Hej Nyttboende. Beklagar uppsägningen från jobbet. Men nu har du möjlighet att göra något nytt i livet som förgyller din tillvaro. Trevlig helg och lycka till framöver med dina planer. Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Slimis! Visst är det så, och jag siktar på en helt annan karriär än att jobba i industrin. Jag återkommer om jag lyckas:)

      Radera
  2. Tråkigt men hoppas du hittar något du trivs bättre på i framtiden. Kanske starta eget? Du har iaf en liten buffert om det värsta skulle inträffa och arbetslösheten blir långvarig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för kommentaren:) Visst kan det bli så att jag startar eget men inte troligt. Kanske hyr ut mig som konsult, får se om någon vill hyra in mig :)

      Radera