Sparar för ett boende utomlands

lördag 21 december 2019

              Snart slut på året och decenniet 


Om jag tänker på vad som hänt under 2010-talet blir man ju fundersam
på hur nästa 10 år kommer se ut. Jag tänker bl.a på personliga planet men
inte minst teknikutveckling och annat runt omkring, tex kommer vi nästan
bara köra elbilar i slutet på 2020?

För mig personligen har det varit både bra och dåliga saker, bland annat
att jag började jobba där jag jobbar idag och trivs mycket bra
Tråkigt är att fått sjukdom som gör måste äta medicin resten av livet.
En separation har jag hunnit med, och även lyckats träffa en ny tjej som jag
trivs väldigt bra med!

Under 2010- talet har det hänt mycket kring mina aktie portföljer också!
Den jag kallar Pengamaskinen har gått upp 525% under de 10 åren, inte dumt:)

Nya boende portföljen fanns inte förrän för 2017, och jag är väldigt nöjd
med 2019 resultatet på 103%
Fantastiskt utfall och närmar mig ett köp söderut, kanske om ett drygt år
eller lite längre tid om börser skulle dyka snabbt, vilket jag inte tror.
Jag kommer dela sparandet mellan börs och bankkonto.

Nu laddar vi för fullt för att fira Jul och Nyår, och när 2020 är på plats, så blir
det sedan spännande att se vilken utdelning företagen lämnar mm

Ha en riktigt God Jul & Gott Nytt år !

2 kommentarer:

  1. Nyfiken fråga. Hur mycket sparar du i månaden i de olika portföljerna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för din fråga!
      Jag sparar bara i Nytt boende portföljen och ca 40-50% av lönen. Pengamaskinen får sina pengar att köpa mer aktier, via utdelningar. Så blir spännande nu när års rapporterna börjar komma, där storlek på utdelningar blir klart för oss aktieägare :)

      Radera