Sparar för ett boende utomlands

söndag 1 september 2019

              Mycket som har hänt sedan sist

Ja det är både bra och dåliga saker som hänt, det tråkiga är att jag blir av jobbet,
så kan det vara när man jobbar på mindre företag. Kanske får vara kvar men på någon
annan roll som jag inte om den blir kul eller tråkig.

Kul är ju börsen i förra veckan, både nya boende och pengamaskinen steg 5-6%
Nya boende portföljen, som ju ska ge mig möjlighet att köpa hus/lgh utomlands,
har idag kommit upp till ca 400,000 kr och jag måste komma till 1,1-1,2 MKr så
en bit kvar.

Vad jag köper framöver i lilla portföljen, så länge jag har möjlighet, i 2 olika
sparboxar på Aktieinvest. Så 2/3 dit och 1/3 köper jag olika småbolagsfonder
istället för att jag ska hitta bra småbolag. Några synpunkter om detta?

Något som var kul idag var att en Ferrari äntligen vann ett F1 lopp, samt att
Liverpool igår vann sin match :)

Ha en bra tid med börs och dig och din familj !

4 kommentarer:

  1. Hej Nyttboende.

    Hoppas det ordnar sig på ditt jobb alternativt att du hittar något nytt intressant företag att jobba åt. Kommer ihåg själv när jag fick sparken en gång från ett jobb jag trivdes med. Var verkligen tråkigt. Men jag saknade kompetens till jobbet så jag var på lite fel ställe. Önskar dig iallafall lycka till med allt framöver. Jag är säker att det ordnar sig.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  2. Hej Slimis och tack för din kommentar.
    Jag har varit med om 2 st konkurser på bolag jag jobbat på, så vet hur det känns att få sluta. Jag blir kvar ett tag till, för det verkar bli beslut kring nyår.

    SvaraRadera
  3. Också varit med om ett par konkurser. Brukar oftast gå att börja hos en annan aktör då det bildas ett vakuum efter första företaget som någon glider in och tar över. Lycka till och kul se portföljen växer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar och ditt lycka till med portföljen, det behövs verkligen.

      Radera