Sparar för ett boende utomlands

söndag 15 juli 2018

Rapportsäsongen uppstartad 


Två veckor semester går snabbt, har 1,5v till i Augusti, och min semester har
varit väldigt kul och intressant. Invasionsstränder med museum i Normandie
är en av topparna!

Rapportsäsongen uppstartad och två av mina bolag kom med rapport, Castellum
och JM. Mer detaljerat om rapporterna har andra skrivit om, så jag kan bara inse
att min investering i Castellum är stabil och bolaget utvecklas i rätt riktning och
med en positiv VD!
JM kom med lite bättre siffror än väntat och VD pratade om att det ser lite stabilare
än vad många analytiker trodde, så en rejäl uppgång i fredags.
Mina övriga aktier, förutom Intrum, kommer med rapport under nästa vecka,
så gäller det blir bra rapporter och positiva uttalanden om framtiden.

Pengamaskinen gick upp 2,5% på veckan vilket ju är positivt och bra!
Hjälptes förstås att JM rusade, så ligger nu plus på JM!
Nya boende portföljen taktar på och gick upp 2,9%, så ett steg närmare en
stor balkong/terrass :)

Ikväll blir det att titta på VM finalen, blir nog spännande :)

Ha en fortsatt trevlig helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar