Sparar för ett boende utomlands

söndag 4 mars 2018

Februari och denna vecka var inte rolig för mina aktier!

Men allt är inte pengar, jag har haft en kul och bra helg med god mat och dryck,
tillsammans med min underbara tjej!
Dessutom var jag med jobbet i Gbg, lite tråkigt med jobbet men god mat på kvällen!

Var uppe och kollade start och hela Vasaloppet, kul och spännande!

Vad gäller Februari så minskade mitt egna kapital med 1,2%, vilket var mindre
än väntat. Dock inte kul med nedgång förstås!

Vad gäller Nya Boende portföljen, så sjönk den förstås förra veckan, -1,2%
Inte kul men sattes in 20% av lönen så hoppas jag köpte billigt...

Pengamaskinen var inte heller kul att följa upp, den backade hela 3,6%.
Väntar ivrigt på utdelningarna som startar i slutet av månaden, och kommer då
köpa mer aktier som kommer ge mig mer utdelningar lite senare under året.
Väldigt kul portföljen kommit upp i värde så utdelningarna innebär köp möjligheter!
Gör ni på samma sätt?

Orsaken till nedgången denna vecka är ju Trumps hot om höjda tullar, och nu har
han ju även twittrat om höjda tullar för Bilar, vilket ju skulle vara illa för Volvo
och alla bilföretag i Europa och Asien! Vore ju inte bra för konjunkturen !

Trots alla börs och politiska bekymmer, ha en fortsatt bra och trevlig helg !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar